Vanaf nu (3-12-2019) is het mogelijk om specifieke leverdata te blokkeren voor bijvoorbeeld feestdagen.
Daarbij is het volgende van belang:
- Gebruik [Leverdagen] voor de standaardinstellingen die iedere week gelden,
(Klik hier om te lezen hoe je dat kunt doen) - Gebruik [Geblokkeerde leverdagen] voor uitzonderingen (bijvoorbeeld 1 januari) op de standaardinstellingen (reguliere leverdagen),
- Geblokkeerde leverdata gelden voor alle klanten en gelden boven alle andere instellingen,
- De enige uitzondering hierop is dat geblokkeerde leverdata niet van toepassing zijn op klanten die een routelijst toegewezen hebben gekregen. Voor die klanten kun je leverdata blokkeren door ze uit de betreffende routelijst(en) te verwijderen.
Om leverdata te blokkeren moet je onderstaande stappenplan volgen.
( Het advies is om dit ruim van tevoren omdat dan de kans het kleinst is dat klanten met openstaande winkelwagentjes en/of klanten die niet heel frequent bestellen nog oude instellingen hebben. De reden daarvoor is dat dergelijke wijzigingen pas in de bestelomgeving van de klant worden doorgevoerd nadat er een bestelling wordt verzonden, de winkelwagen wordt geleegd of er opnieuw wordt ingelogd.)
- Ga naar LeveranciersOnline
- Klik links in de bovenbalk op het menu-icoontje (de 3 streepjes)
- Klik op [Instellingen]
- Klik op [Geblokkeerde leverdagen]
- Klik achter "Geblokkeerde kalenderdag" op [Voeg datum toe]
- Kies via de kalender één of meerdere data (in dit voorbeeld 25, 26 en 31 december 2019) die geblokkeerd moeten worden. (Via de dropdownbox kun je de maand en het jaar aanpassen.)
- Klik op [Opslaan en sluiten] als je klaar bent met het toevoegen van data
Het resultaat is dat de klanten de geblokkeerde data niet meer als leverdagen kunnen kiezen in de bestelomgeving omdat deze data niet meer in de kalender (van de web-versie) en het leverdagenoverzicht (in de app) verschijnen.
Opmerkingen
0 opmerkingen
Artikel is gesloten voor opmerkingen.