- instellen op leveranciersniveau zodat de instellingen voor alle klanten gelden (klik hier)
- instellen op klantniveau zodat de instellingen voor één specifieke klant gelden
In dit artikel wordt uitgelegd hoe je de Besteltijden, Levertijden en Leverdagen op klantniveau kunt instellen.
Aangepaste Besteltijden, Levertijden en Leverdagen op klantniveau instellen
Hierbij kun je als leverancier, als beperking/aanpassing op de instellingen op leveranciersniveau,
per klant de uiterlijke Besteltijden, de Levertijden in dagen en Leverdagen aanpassen.
Het is daarbij van belang dat de instellingen op klantniveau altijd beperkter moeten zijn dan de instellingen op leveranciersniveau.
Om bij de benodigde instellingen te komen moet je de volgende stappen volgen:
- Ga naar LeveranciersOnline
- Klik links in de bovenbalk op [Klanten]
- Zoek de klant waarvoor de instellingen aangepast moeten worden
- Klik achter de klantnaam op [Instellingen] om het scherm met de instellingen te openen
In het bovenste deel van het scherm kun je achter [Toegestane leverdagen] bepaalde dagen uitvinken waardoor die dagen niet meer in de leverdagenselectiebox in het bestelproces worden getoond. In bovenstaand voorbeeld is dit voor Zondag gedaan.
Als je wilt dat de klant voor een bepaalde tijd bestelt om nog die dag te leveren kan dit worden ingesteld. Wanneer het later is dan de ingestelde tijd is het niet mogelijk om die dag te kiezen om te bestellen.
De volgende stappen moeten doorlopen worden:
- Kies naast de betreffende dag onder "Uiterlijke Besteltijd" de gewenste tijd, bijvoorbeeld
- Klik op [Opslaan]
Een toelichting over het gebruik van Besteltijden vind je hier.
Wanneer er bepaalde afleverdagen zijn kan dit ingesteld worden bij de instellingen.
Hierbij kan aangegeven worden voor wanneer er besteld moet worden om op de gekozen dag geleverd te krijgen. Daarbij geldt de daarvoor ingevulde uiterlijke Besteltijd ook.
De volgende stappen moeten doorlopen worden:
- Kies rechts naast de betreffende dag onder "Levertijd in dagen" de gewenste Levertijd in dagen, bijvoorbeeld
- Klik op [Opslaan]
Een toelichting over het gebruik van Levertijden vind je hier.
Leverdagen inschakelen of uitschakelen
Wanneer je bepaalde Leverdagen uit wilt schakelen dan kun je dat doen door achter de betreffende dag(en) onder "Levertijd in dagen" de waarde "Niet bestelbaar" te kiezen uit het dropdownmenu.
Let op: Je kunt maximaal 6 dagen van tevoren de leverdagen in- of uitschakelen,
het geldt namelijk voor de eerstvolgende keer van die dag!
Bijzondere leverdagen inschakelen of uitschakelen voor feestdagen
Het is niet mogelijk om op voorhand specifieke data, zoals 25/26 december of 1 januari,
uit te schakelen (of in te schakelen) als leverdagen.
Wel kun je in de week voor de uit te schakelen (of in te schakelen) datum, instellen dat de betreffende weekdag vanaf dat moment uitgesloten (of toegestaan) moet worden.
Op of na de betreffende dag kun je dan de oorspronkelijke waarden weer terug zetten.
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.