- instellen op leveranciersniveau zodat de instellingen voor alle klanten gelden
- instellen op klantniveau zodat de instellingen voor één specifieke klant gelden (klik hier)
In dit artikel wordt uitgelegd hoe je de Besteltijden, Levertijden en Leverdagen op leveranciersniveau kunt instellen.
- Ga naar LeveranciersOnline
- Klik links in de bovenbalk op het menu-icoontje (de 3 streepjes)
- Klik op [Instellingen]
- Klik op [Leverdagen] om het scherm met de instellingen te openen
In dit artikel zullen de volgende opties besproken worden:
- Uiterlijke Besteltijd instellen
- Levertijd in dagen instellen
- Leverdagen inschakelen of uitschakelen
- Bijzondere leverdagen uitschakelen of inschakelen i.v.m. feestdagen
Je zult zien dat wanneer je een instelling wijzigt, er aan de rechterkant een een melding met een rekenvoorbeeld verschijnt om te benadrukken welke instelling je aan het wijzigen bent.
Dit is puur ter controle, zodat je zeker weet dat de instelling die je wijzigt ook de goede is.
Als je wilt dat de klanten voor een bepaalde tijd bestellen om nog die dag te leveren kan dit worden ingesteld. Wanneer het later is dan de ingestelde tijd is het niet mogelijk om die dag te kiezen om te bestellen.
De volgende stappen moeten doorlopen worden:
- Kies naast de betreffende dag onder "Uiterlijke Besteltijd" de gewenste tijd
- Kies helemaal onder de dagen of de Basistijd de Producttijd overschrijft of andersom.
Dit geeft aan of deze instellingen leidend zijn of de instellingen op productniveau. - Klik op [Opslaan]
Bijvoorbeeld: Artikel 100 heeft op artikelniveau ingesteld staan dat deze voor 12:00 uur besteld moet worden om deze de volgende dag te leveren. De ingestelde basistijd is om 14:00.
Bij 'Basistijd overschrijft Producttijd' dan is het product te bestellen tot 14:00.
Bij 'Producttijd overschrijft Basistijd' dan is het product maar te bestellen tot 12:00.
Voor meer informatie over leverinstellingen op productniveau klik hier
Wanneer er bepaalde afleverdagen zijn kan dit ingesteld worden bij de instellingen.
Hierbij kan aangegeven worden voor wanneer er besteld moet worden om op de gekozen dag geleverd te krijgen. Daarbij geldt de daarvoor ingevulde uiterlijke Besteltijd ook.
De volgende stappen moeten doorlopen worden:
- Kies rechts naast de betreffende dag onder "Levertijd in dagen" de gewenste Levertijd in dagen
- Controleer de melding met het rekenvoorbeeld
- Klik op [Opslaan]
Bijvoorbeeld: Wanneer er achter dinsdag 3 dagen ingesteld staat bij "Levertijd in dagen",
dan moet er op zaterdag voor de ingestelde tijd (24:00) besteld zijn, om uitgeleverd te worden op dinsdag. Wanneer er 1 dag ingesteld zou staan, dan zou de bestelling voor 24:00 op maandag ingediend moeten zijn om op dinsdag geleverd te worden.
Let op : Het is dus de bedoeling om terug te rekenen vanaf de dag waarbij de levertijd ingesteld wordt. Zie ook onderstaande voorbeelden.
Leverdagen inschakelen of uitschakelen
Wanneer je bepaalde Leverdagen uit wilt schakelen dan kun je dat doen door achter de betreffende dag(en) onder "Levertijd in dagen" de waarde "Niet bestelbaar" te kiezen uit het dropdownmenu.
Let op: Je kunt maximaal 6 dagen van tevoren de leverdagen in- of uitschakelen,
het geldt namelijk voor de eerstvolgende keer van die dag!
Bijzondere leverdagen uitschakelen of inschakelen i.v.m. feestdagen
Sinds 3-12-2019 is het mogelijk om specifieke leverdata uit te schakelen voor bijvoorbeeld feestdagen.
Klik hier om te lezen hoe je dat kunt doen.
Het is (nog) niet mogelijk om specifieke leverdata in te schakelen.
Wel kun je in de week voor de in te schakelen datum, instellen dat de betreffende weekdag vanaf dat moment toegestaan moet worden. We adviseren je dat 6 dagen van tevoren te doen omdat dan de kans het kleinst is dat klanten met openstaande winkelwagentjes en/of klanten die niet heel frequent bestellen nog oude instellingen hebben. De reden daarvoor is dat dergelijke wijzigingen pas in de bestelomgeving van de klant worden doorgevoerd nadat er een bestelling wordt verzonden, de winkelwagen wordt geleegd of er opnieuw wordt ingelogd.
Op of na de betreffende dag kun je dan de oorspronkelijke waarden weer terugzetten.
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.